KONGSIKAN KENANGAN PERJALANAN ANDA BERSAMA...

View previous topic View next topic Go down

Perjalanan menuju puncak kinabalu..

Post  MRI on 25/8/2010, 7:09 am




1 julai 07- ahad

Saya sampai kk lebih kurang pkl 930 pg setelah “hidup macam pelarian” di lcct semalamn…
Ini Kali pertama saya jejak kaki kat kk…airport kk….erm…supermarket maiden lagi lawa…
dari airport naik bas rm1..ke Bandar kk…dalam bas kepala dah fikir…apa nak buat nanti…maklum sorang2….jer….”gemble” saja la…lagi pun ini Negara saya…mat indon dan bangla pun boleh selamat datang kl….apa la sangat….kk…dah smpai Bandar…kebetulan hari nie Ahad….ramai org ke pasar Tamu…erm…cari hotel dulu…jelajahlah Bandar kk dengan begpack…akhirnya dapat la satu hotel “cekia”rm60…malas nak fening2 kan kpala lagi…blasah jer la…lagi pun dekat dengan kawasan makan dan pasar Pilipino yg terkenal itu….lepas rehat gi makan…dan soping2…cenderahati….malam soping lagi…..menjamu mata tgk aksi jantan “auw2” yg mengoda….itu…..penat balik dan zzzz…..


2 julai 07 - isnin


Jam hp bunyi kol 630….apasal dah bising2 kat luar tu….amik wuduk n solat ….
lepas solat…selak jendela….ayooomak…..dah subuh gajah la…..duk ingat mcam
kat kl….630pg tu masih “gelap2 makdara”….kat sini dah macam pkul 730…erm….
keluar gi mkn….gi pasar…pekena nasi apa tah..warna kuning mkan dgn telur…
walaupun xberapa nak sedap….saya mkan “slow2”….sebab anak2 dara pakcik gerai tu..lawa….
dah siap mkn….pergi la saya melangkah sekoyong2 seorang diri….ke pasar…Pilipino….
tak der ape yg dibeli kat situ….Cuma tengok anak nelayan or “bajau laut” kot yg tak bersekolah…..lepas chek out…”hotel”….naik bus gi airport “MAS”…tunngu punya tunggu…pukul 5 baru lah sidi dan student dia(cekwok,hanem dan shida) sampai…..kami di angkut ke politeknik kk.Sebelah malam ada majlis taklimat ….dan pekara yg memalukan bila kami tersalah makan makanan untuk group lain…..muka naik bereeeeeee kejab??? dah la group tu semua nyer….awek2 pulak…..bila malu mkan pun jadi tak lalu…tak gamak nak minum air…..majlis taklimat…berjlan lancar….dan setiap peserta di beri sehelai baju….shidi telah “dianaktiri” kerana saiz baju yg ngam2 or muat…tak wujud….mana ada saiz xxxxl...saya tidur memakai baju baru yg diberi oleh pihak poli dgn harapan akan bermimpi puteri dari gunung kinabalu….

3 julai 07 - selasa

pagi nie ada majlis perasmian "cabaran kianabalu2007" oleh pengarah lembaga sukan sabah.
selepas majlis,masing2 bertolak ke poring dan mersilau resort.Group kami naik van dengan group dari poli sabak bernam dalam perjalanan,jauh sayup2 kinabalu kelihatan.saya seakan tak percaya,impian untuk mendaki kinabalu akan menjadi kenyataan.sebelum ini,adik bongsu saya telah berjaya menakluk puncak kinabalu dan itu menjadi "booster".perjalanan sepanjang ke poring dihidang panorama yg indah...kalau la dapat awek org ranau mesti seronok kan! kan!....tengahari kami singgah pekan ranau,pekan kecil saja...lebih kurang macam bandar maran pahang saja.lepas soping2 barang2 keperluan yg masih tak sempat beli masa datang baru lah bertolak ke poring.Di poring, makanan yg di sediakan oleh pihak penganjur lambat sampai,perut dah berkeroncong.kita orang makan je kat gerai tepi poring...lauk sedapnyerrr...perut dah kenyang baru la ada "power"nak jln2 kat poring...saya tak mandi pun kat poring....takut nanti "separuh masak" pulak...seksanya bila nak buang air kat sana sbb tak ada paip...semua pakai kesat tisu....seumur setua hidupsaya tak pernah beristinjak...ngeri2 jer rasa bontot...terpaksa la kutahan hasrat...dah puas melepak kat poring baru la bertolak ke mersilau resort.....van yg kami naik
hilang power dan "mengostan" kebelakang semasa naik jaln yg bercerun lebih 4 persen
menuju ke mersilau dan kelam kabu jab...apa lagi semua terjun...menapak naik bukit
yg menjunan tu...p0kol 430 sampai kat resort....mlm ada sesi penerangan dan pembahagian
makanan yg seadanya.suhu mlm sedinggin "econ tahap 16" kat kantor saya.nasib baik dalam
bilik ada pemanas..tidur la saya dengan selesa tanpa perlu berkepit dgn sidi....ehhehe

4 julai 07 - rabu

pagi ni kami sarapan bihun sejuk seketul ayam goreng dan sebotol air mineral.
semua org nampak teruja..bersemangat...beg saya buat hal lagi...bila zip rosak..
terpaksa tukar beg..kerana tukar2 beg ni bakal terjadi trajedi..dlm hidup..
pukul 830pg.guide dah sampai dan bla bla..sesi penerangan lagi....bacaan doa
oleh ustaz wan...9.00pagi bermula la pendakian......sehingga ke 500m dah ada perserta
yg pancit tak boleh meneruskan perjalanan.saya,hanem,shida dan cekwok masih bersemangat...
trek daki dari mersilau mmg memcabar....pendaki yg pertama kali,sepatutnya naik ikut
tempohon...tapi pihak penganjur telah memutuskan untuk menyahut cabaran ikut mersilau...
....trek mula....jalannya dah mencanak naik kaluar abis urat2 berurat.....sampai
satu tahap...turun lembah....dua kali tempoh keadaan yg sukar macam tu...hanem dan shida
tah berapa kali take 5...take 10...n take 30...last2 skali cekwok yg kene bawak beg dia
org...kesian cekwok galas 3 beg sekali....nak harapkan saya....erm....mmg tak larat la....
cekwok dah speed laju jln depan tah mana kedepan....tinggal saya bersama hanem dan shida...
nak tinggal kan sian dia org....mmg dia org tu dah fenat gilo dah...dah nak abis deep heat
rup sapu...kaki cam2 rasa....bersama dgn kami ada satu lecture dari poli kb....dia
dah kena tinggal oleh group dia....beg dia dah serah bagi guide bawa....usha2 la jab...
lecture tu bujang...erm....bersesi kenal2 sambil daki....tah berapa kali berhenti2
jalan2...jab2 berhenti...sampai kat laban rata pukul 5.50ptg...
dalam perjalan tadi dapat lihat pemandangan indah...di atas awan.....keindahan yg
sukar nak di jelas dgn ungkapan atau pun madah....suhu semasa smpai laban rata
8darjah calc..sejuk boleh tahan jugak la....dah sehari berjalan lapar
yg amat sangat....asyik dok makan coklat dan minum air saja....sepatutnya
saya bawa roti sebagai bekal...saya belanja dia org mkn nasi goreng....sepinggan
nasi goreng rm15 jer...erm....rm15 jer???...air suam plak rm1 segelas..lepas mkn baru la ker chelet Gunting lagadan....satu bilik kongsi 4 org...dan ada katil bertingkat.....tilam dan
selimut....kalau ada org mdi kat situ...kira dia org kutub la...sejuk la cik jah oiit
...nat basuh berak pun seksa...cuba amik air dari peti sejuk...masuk toilet dan basuh berak....cam tu
la rasa....berani cuba laa....abis kecut..."tut".....jgn ter"froz"....dah la...
...huhuhu.......dah makan..dah berak..n...semayang...apalagi....sesi "zzz".....

5 julai 07 - khamis

lebih kurang pukul 12.10 tengah mlm,bangun masak air dan makan meggi bekalan
dari pihak poli semlam...supaya perut kenyang,saya campur dengan nasi putih
yg dibeli ptg tadi kat laban rata...hya laban rata saja yg ada tempat jual
makanan...lagadan hut berada diatas dari laban rata...di sini cuma ada dapur gas
dan cerek..periuk...kalau nak mkn sedap..kena la pikul bawak naik dan masak...
shida dan hanem dah tak larat nak ikut naik kepuncak...saya mintak jeket hanem
sbb saya tak bawak jeket...cuma bawa baju sejuk biasa saja...
pukul 230 pagi baru bertolak naik....trek nya licin dan gelap....
mula2 saya bersama cekwok...pastu cekwok dah kedepan tah mana hilang...
paling sukar dalam perjlanan kepuncak semasa di tebing...kerana terpaksa
mengunakan tali untuk naik....syukur cuaca baik dan saya selamat
kalau hujan...trek licin...lagi bahaya ooooo...dah lepas tebing
baru sampai pondok sayat2 last check point....kat sini la berdirinya
2 pondok telefon tertinggi di malaysia dan asia kot...dari sayat2
ada lebih kurang 1km kot....untuk ke puncak...1 km tu bkn sama 1km kat
tanah rata....saya hampir2 tersungkur dek kerana mengantuk.....dan tidur
kejab bersandar kat batu2...sambil memberi laluan kepada pendaki2 lain
menerus ke puncak...dah segar skit baru la saya berjalan...menuju puncak...
baru nampak cekwok....nasib baik air bekal yg dibawa masih ada....dahaga nya tekak saya....
...sesi photo berjalan dgn kurang baik..sebab bateri..kamera saya kong dan beteri tertinggal masa
tukar2 beg kat mersilau smlm...dah turun separuh baru jumpa 2 awek dari poli jb....ada beteri lebih...
kalu tak,tak ada la gambar kenangan untuk tatapan bakal mertua....
bukan apa sebagai bukti dedekasi dan semnagat...kalau puncak kinabalu boleh
ku daki....kalau sya jadi menantu...anak makcikpakcik...akan kulayari bersama...untung2
....ada la hasil bila cukup tahun....dah siap semua sesi photo saya dgn cekwok turun dan kami sampai
kat chelet lebih kurang pukul 830 pagi....shida dan hanem...dah senyum
ceria....menanti kepulanganku...penat saya pun hilang...dek panahan senyumanmu...
aduhai...pukul 930pg kami mula bergerak turun....dalam perjalanan...
baru jumpa dengan "poter" yg angkat baarng2....kagum dan tabik springg
dengan kegagahan dan kegigihan mereka mencari rejeki....
perjalanan turun lagi seksa dari daki....sebb nak kena brek...
silap brek...boleh guling2 macam tengiling...kaki saya mula sakit...menahan
impak...tah berapa kali "take 5".....kat km1.5 sidi tunggu kami...
dan akhirnya pukul 4.10 ptg selamat sampai kat tempohon gate....ada makanan
disediakan pihak penganjur.dari tepohon gate kami di bwa dan di kumpulkan
di pejabat renjer....masa itu la baru perasan yg dompet saya tiada....
gelabah gila...tak ada ic...tak boleh balik la....camana nak naik "the plane2"
kalu tak ada ic.....terpaksa la bersusah2 kan lacture poli ke ranau...buat report
hilang ic....ini la pertama kali saya masuk balai polis dan buat report...
dah siap report....balik ke poli kk...malam tu beli ais...dan tuam kaki
kalau tak tuam...pagi esok jlan mesti macam robot....sambil2 dok tuam2
sidi chek beg yg ditukar barang masa kat mersilau...dan rupanya dompet
saya tersorok kat dalam salah satu bahagian yg dizip....huh lega...
kalau tak esok terpaksa pergi buat surat sumpah...dan macam2 lagi la
mlam tu lena selenanya......

6 julai 07...jumaat


Aktivi bebas....pergi bandar kota kinabalu...soping2..beli itu ini...
kering jugak la poket...dan pukul 12 sembahyang jumaat kat tepi pasar
kraftangan...dan pukul 5ptg semua balik semula
ke poli...mlam ada majlis penutup cabaran kinabalu 2007....
dan penyampaian sijil...

7 julai 07...sabtu...


pagi packing barang2 dan pukul 12 bertolak ke air port....sepatutnya
"myPlane" pukul 5 ptg...dah delay ke pukul 9mlm....duduk la tersengguk
kat airport...sib baik ada budak2 poli engku omar...sama ter"delay"
kol9...dari kk...dan kol 12 sampai kat lcct...alangz dan acik datang
jemput....dan balik pekena mee rebus BTHO....
berAKHIR LA satu perjalanan.....

walaupun letih dan penat...ada pengajaran dan pengalaman
buat hidup saya...



Last edited by MRI on 25/8/2010, 8:02 am; edited 1 time in total
avatar
MRI
Admin

Posts : 47
Join date : 23/08/2010
Age : 67
Location : estet Bera

View user profile http://5s-smkaa-1987.forumotion.com

Back to top Go down

Xpdc Gunung. Chabang

Post  MRI on 25/8/2010, 7:40 am

empat: Simpang Pulai, Perak
Tarikh: 9 Nov (mlm) - 11Nov07





09/11/2007 jumaat…


Ptg nie ingat nak balik awal…tapi dah kena “roblok” lagi dgn bos…aduih….Last2 sampai rmh dah kol7..siap2 dan mintak acik antar ke stsn. Komuter..tunggu komuter satu hal…45min delay…sampai cm dah kol 9 lebih n tungu nurul kat depan YZ….dia sampai lebih kurang 10min kemudian..sama2 berjalan menuju restoran teratai..tiba kat sana dah ramai jugak yg dah sampai… ini pertama kali saya ikut program OGKL…. …sesi taklimat serba sikt dan pembahagian barangan berlansung dengan seadanya…saya dan abu telah disenarai untuk tumpang pajero abg zaini.Zamil yg baru habis exam pmr pun ikut sama, nak release tension katanya.Kami bertolak lebih kurang pukul 11 lebih dan singgah di hentian tapah untuk minum dan kemudian meneruskan perjlanan sehingga ke tol simpang pulai.Sementara menunggu kwan2 yg lain sampai, sesi merehat kelopak mata bermula….dan pukul 2 pg baru lah bertolak ke kaki gunung chabang.Sebaik sampai di sana upacara memasang khemah dimulakan dan bila segala2 selesai…maka tidur lah masing2 dibuai mimpi…

10/11/2007 sabtu

Seawal 6 pagi sudah kedengaran nina dan rakan2 mula memasak…dan kedengaran juga seruan presiden mengejut rakan2 solat subuh…masing2 pun bangun menunaikan tangungjawab .Sementara menunggu sarapan disiapkan,ada yg mengemas barang2 yg akan dibawa kedalam beg dan bagi ahli2 photo…setiap saat ada detik2 yg penuh makna..Sarapan kami di jamu nasi lemak biasa dan air teh o…dan dibungkuskan macaroni sebagai bekal makanan tengahari.Sesi perutusan pagi dari presiden dan serba sedikit penerangan oleh che din yg lantik sebagai jurupandu.Bacaan doa selamat di sempurnakan oleh en. Ramli. kemudian di ikuti sesi regangan urat2 saraf beramai2..termasuk senaman otroman…erm….ini pertama kali saya bersenam begitu..rupa nya seronok jugak jadi otroman.hehehe….makan sudah, urat pun dah regang..apa lagi boleh la mula jalan….mula perjalanan…melalui jambatan besi dan bertemu Pondok Pos Slim kemudian kawasan penempatan org asli yg telah di bina oleh JHOA…bentuk rumah mereka mengimbau kenangan lama kerana rumah itu seperti rumah saya semasa mula2 berpindah ke felda dulu.kelihatan ibu2 dan anak org asli duduk dihadapan halaman dan memerhati kami.ada yg menengur kami dengan ramah….anak2 kecil berkejaran2 meminta jajan dari kami….kami jalan terus dan tidak melayan mereka untuk mengelak dari di serbu….sehingga ke penghujung kawasan penempatan kami bertemu dengan anak sungai.saya redah air dan kasut sudah mula basah..perjalanan diteruskan dan kemudian tergendala seketika bila jurupandu kami terlupa arah….dan 15minit menunggu team peninjau kembali untuk memberi arahan baru…dan kami berpatah balik untuk mengikut jalan yg sebenar..pendakian memang perit disebab cerunnya yg curam di samping itu denai2 itu agak licin… melihat nurul yg pertama kali ikut mendaki susah hendak bergerak disebabkan denai yg licin itu, saya pinjamkan dia tongkat, agar dia boleh bergerak dengan lebih pantas..walaupun ini pertama kali nurul mendaki, dia agak bersemangat dan berstamina..satu permulaan yg baik….pendakian kami mengikut denai yg dikeliling pohon2 rotan dan buluh…tangan saya calar balar terkena duri…sepatutnya saya pakai baju lengan panjang…terdapat juga pohon2 tumbang sepanjang perjalanan,kami kemudian berhenti rehat di air terjun sambil makan …dan menikmati pemandangan air terjun begitu cantik... sehingga kumpulan terakhir dan sweeper sampai, baru la perjalanan di teruskan….rakan2 pendaki mengelar “bukit tonggek”….kalau setiap hari mendaki di situ,ada kemungkinan struktur pinggul boleh berubah menjadi “tonggek”…dan juga kepada wanita2 yg mahu membentuk bentuk badan idaman disaran untuk mendaki gunung chabang…pasti akan termakbul impian itu…Pendakian di teruskan lagi sehingga sampai ke “last water point”…disini kami berhenti rehat dan mengikut jurupandu masih ada satu jam perjalanan untuk sampai ke bukit botak dan dari bukit botak hanya 15minit perjalanan untuk menuju puncak…di sini para pendaki mengambil air untuk kegunaan sendiri dan memasak…kesempatan berehat disini juga diambil untuk menunaikan solat.Selepas 45minit berehat, pendakian diteruskan ke bukit botak….dan hujan pun mula turun…masing2 memakai “baju kalis hujan”…dan agak mengecewakan “baju kalis hujan” saya rabak..padahal itu yg baru beli.dan belum pernah digunakan lagi..alang2 dah basah…biarla basah…saya gulung “baju kalis hujan” dan selit pada beg…keadaan struktur hutan semakin berubah dari hutan buluh dan rotan bertukar ke pohon2 renek….disini sudah mulai kelihatan pokok periuk kera….(sehingga sekarang saya masih tertanya2 kenapa pohon tersebut dinamakan dengan nama tersebut….apa yg kera masak yerkk…?? )….Hujan yg datang Cuma sekali lalu…dan tidak berterusan….pandakian diterus sehingga…sampai ke puncak bukit botak yg berkeluasan lebih kurang 5m2.Keadaan berkabus tidak menampak panorama seperti yg di war-warkan…saya kagum melihat pohon2 renek yg mengurai2 seperti berada di alam lain dan terpaksa menyusup untuk ke puncak..di sebabkan pohon2 renek,ada ketikanya juga saya terpaksa merangkak dan segala aksi2 yg jarang dilakukan untuk melepasi dan menuju puncak…ketika ini lutut saya sudah mula terasa sakit….perjalanan mengambil masa satu jam tidak 15minit seperti yg beritahu sebelum ini…(apakah kami tertipu atau helah jurupandu kami….hanya dia saja yg boleh memberi jwapan)…..perasaan lega bila ternampak “Beirut”(penanda puncak gunung)...kelihatan sudah ramai yg sampai dan duduk berehat di bawah beirut….. dihujung sana kelihatan ajk OGKL bertungkus lumus mendirikan khemah dan seperti pagi tadi tugas memasak di ketuai oleh nina… Cuaca yg sejuk ditambah dengan gerimis yg turun…mengurangkan pergerakan pendaki2 dan kami duduk berkumpul dibawah “Beirut”.Ramli,man,muzamil dan arie adalah antara pendaki yg berpengalaman OGKL…sambil berborak2 dapur persendirian pun dibuka untuk memasak air..semua diajak minum milo sekali dan makan biskut…saya seperti biasa mengambil sikap pemerhati dan pendengar….pukul 830mlm kami dipanggil untuk mkan malam…nina dan rakan2 telah menyediakan daging berlada hitam dan nasi goreng…dan juga air teh “O”….setelah itu kami di panggil berkumpul untuk sesi pengenalan diri..dan juga diselit persoalan tentang “usaha dan tawakal”…ada juga kedengaran slogan “pulangkan duit kami”…… bila tiba giliran saya memperkenalkan diri,rakan pendaki2 telah memberi tepukan semangat…dan pada saya semua org yg berkumpul disitu adalah mereka2 yg punya semangat tegar…Cuma yg membeza bentuk fizikal…sesi pengenalan diri berakhir dalm masa sejam selepas itu….dan masing2 tidur dengan lena…dek kepenatan….



11/11/2007 – ahad



Bangun! Bangun! Bangun! Solat oiit….itulah seruan dari presiden…ada yg masih liat dek kesejukan pagi…mahu tak mahu bangun juga…termasuk juga kwan yg dari Sarawak itu…kesakitan lutut mula terasa…itu yg membimbangkan saya….pagi ini kami di jamu dengan bihun goreng yg disediakan oleh nina dan rakan2 sejak pagi lagi….bertungkus lumus …selesai sarapan maka bermula sesi photografi berkongsepkan raya….ada sebahagian yg lengkap bersamping…dan man bergaya dengan bushjeketnya…presiden memohon diri untuk turun lebih awal kerana ada kenduri rakannya….yg tinggal berkemas barang2 dan tapak…segala sampah sarap dibakar bagi memastikan kebersihan puncak chabang berada dalam terbaik..perjalanan untuk turun amat perit bagi saya kerana kesakitan lutut kian teruk…walaupun disapu dengan “deep heat” namun tidak memberi kesan….saya berjalan sendirian kerana rakan2 pendaki yg turun bersama sudah di hadapan….untuk sampai ke puncak bukit botak terpaksa mengambil masa yg lama….walau sesakit mana pun, saya akan terus berjalan…dan cuba untuk melupakan kesakitan…akhirnya saya sampai juga ke “last water point” di iringi oleh man dan arie….denai2 yg basah dan licin menyukarkan saya untuk turun….entah berapa kali saya mengelusur untuk turun….saya sampai ke air terjun lebih kurang pukul 2.30 ptg dan kelihatan rakan2 pendaki sedang makan bihun meggi…setelah diberi pil penahan sakit oleh “acong” saya meneruskan perjalanan diiringi man dan arie…dan akhirnya sampai ketapak permulaan mendaki pukul 4 ptg…selesai mandi dan solat…saya diminta untuk mengikut amir yang akan balik ke batu cave…kami singgah di tapah untuk makan sebelum menerukan perjalanan….amir menghantar saya ke stesen komuter segambut dan pukul 12 saya sampai di rumah….bersama dengan ais yg dibeli di kedai mamak….saya tuam seluruh kaki untuk mengelak kan saya berjalan seperti robot pada keesokan harinya…ribuan terima kasih buat semua yg terlibat dalam xpdc ini....



p/s-seminggu selepas pendakian ini,rumah bujang saya telah dipecah masuk….dan beg serta barang2 mendaki telah di “angkut”….selamanya…..
avatar
MRI
Admin

Posts : 47
Join date : 23/08/2010
Age : 67
Location : estet Bera

View user profile http://5s-smkaa-1987.forumotion.com

Back to top Go down

Kembara Solo Kuala Lumpur - Hadyai - Bangkok

Post  MRI on 25/8/2010, 8:01 am


HATYAI TRAIN STATION

4/4/07
10.30mlm bertolak dari pudu raya dgn bas konsortium
kol 5 sampai bukit kayu itam...cop pasport...
kol 8pg sampai hadyai..terus gi train station...
dapat tiket untuk seat aje harga Bath680...
untuk ke bangkok.kol 430ptg...lama lagi nak tgu.
.cari kdai makan..ada dua kdai mkn muslim kat depan stsn....
lepas makan ronda2 hadyai...sekitar2 train station
nak pi jauh2 takut...maklumla sorang2....
dah kol 420 ptg train pun smpai...
naik train...duduk sebelah mamat thai
dia ckp thai kat sya..mana faham..last2 k22
guna bahasa isyarat...lepas 30 min train berlalu
meninngalkan hadyai,penumpang diberi minum dan kek..
kol 8mlm dibagi mkn nasi lauk telur grg sayur kacang dan
kueh lapis...kol 10 mlm ada lagi kek dan kopi...best2...
dah kenyang..mahu tidur...masing2 di bagi selimut pulak...
berdengkuh sakan malam tu walaupun kdg2 terjaga dek hentakan2
train....


BANGKOK TRAIN STATION


Mea nam chao phraya River

5/4/07
Lebih kurang pukul 7pg smpai hualompong station(bangkok la tu)
terpinga2 jab..tataw nak wat aper...tu la pasai main2 terjah...
dok relex2 dulu n planning....mula2 gi beli tiket balik.tp..semua tiket abis
xpe...balik naik bas ajer la....kalu cam tu..naik underground train gi patpong
hajat nak cari hostel....sebelum masuk underground train abis kene buka
begpack kot2 ada bawa bom...prosidiur...kene la ikut...sabar jer la...
dah smapai patpong hari masih awai....jam thai lewat 1jam dr kl...
so...aktiviti harian pun lambat la nak bermula..walaupun kadar kesiangan
hampir sama je cam kl....hujan pulak masa sampai patpong tu....round2
n duduk lepak jab...cam nak nangis pun ada...hehehe...buka pelan
yg beli masa kat hadyai smlam...tgk ada station Skhumvit...last thn baru
cina rina ibrahim & ena lepak hotel kat situ...sekali lagi bukak begpeg bila
nak kesana...ahkirya kol 11 pg berjaya jumpa hostel..chek in...
n mandi sakan..dah 2 ari xmandi...dah ptg sikit...merayap soi koboi
n malam baru gi patpong semula....menarik2 la..kat situ...macam2 ada...
dah xrasa nak ngis lagi...huhuhu..beli la lebih krang.....budget sikit ja...
n balik hostel ...zzzz

6/4/07
lepas sarapan gi beli tiket bas dulu, balik dari sana baru gi Saphan taksin
ingat nak naik bot menyusuri Mea nam chao phraya tp loya jer tekak dek bau
busuk kat jeti tu..kensel je la....air sg tu hitam..sg kelang pun lagi ok per...
gi muzium jim thomson ..n plaza mbk...n siam center....dan kwsan sekitar2...
soping2 sikt2....

7/4/07
kol 11 chek out hostel....n terus gi station bus
tak ramai sgt org coz tempat nie jauh sgt dari bandar
bgnnya masih baru..dan ruang niaga masih byk kosong
melapak n sambil menikmati nasik goreng....best sgt la
dah 2 hari dok lunch mkn roti je....
kol 430 ptg baru bas bertolak ke hadyai...
jalanraya dari bangkok ke hadyai baik jugak
dan xder tol pun cam negaraku...

8/4/07
kol 5pg sampai lah kat hadyai...n tunggu bas kol 8 ke padang besar
dari padang besar naik teksi ke kangar .dan naik bas lagi ke alor star...
dari alor star naik bas skali lagi..ke kpg untuk ziarah mak sedara...
mlm kol 11 baru balik kl....n kol 8pg smpai.....
-gitu2 la ceritanya menerjah bangkok secara solo.....syukur selamat...
avatar
MRI
Admin

Posts : 47
Join date : 23/08/2010
Age : 67
Location : estet Bera

View user profile http://5s-smkaa-1987.forumotion.com

Back to top Go down

Re: KONGSIKAN KENANGAN PERJALANAN ANDA BERSAMA...

Post  suhanaMH on 25/8/2010, 9:54 pm

dwan : terhibur gak aku baca citer ko nih... macam baca cerpen!!!!
aku tergelak bila ko ckp "rasa nk nangis"
tu arr pegi sowang2 buatpe ajak laa member2...
bagus gak ko ni adventurer Smile Smile Smile
avatar
suhanaMH

Posts : 34
Join date : 24/08/2010
Location : Jalan Duta, KL

View user profile

Back to top Go down

Re: KONGSIKAN KENANGAN PERJALANAN ANDA BERSAMA...

Post  yusri_yusob on 26/8/2010, 2:44 am

caya bro...satu perjalanan & pengalaman yg menarik.tq sb dapat kongsi bersama.
avatar
yusri_yusob

Posts : 27
Join date : 24/08/2010
Age : 47
Location : kuantan

View user profile

Back to top Go down

Re: KONGSIKAN KENANGAN PERJALANAN ANDA BERSAMA...

Post  wansu hamzah on 30/8/2010, 11:24 am

Tahniah dwan sbb dpt wat cerpen yg begitu seronok utk dibaca...mengalahkan penulis2 yg dh terkenal tu...hehehehe cherry king cherry king

Itu semua tahun 2007...tahun 2010 xde ke... Question Question Question

wansu hamzah

Posts : 27
Join date : 24/08/2010
Age : 47
Location : JKDM WPKL

View user profile

Back to top Go down

Re: KONGSIKAN KENANGAN PERJALANAN ANDA BERSAMA...

Post  surayniabdullah on 31/8/2010, 6:32 pm

wansu hamzah wrote:Tahniah dwan sbb dpt wat cerpen yg begitu seronok utk dibaca...mengalahkan penulis2 yg dh terkenal tu...hehehehe cherry king cherry king

Itu semua tahun 2007...tahun 2010 xde ke... Question Question Question
sernk ar baca coretan ko.... lucu dan menghiburkan. dulu spm buleh A ker.
bak kata orang jauh berjalan luas pandangan... saya ni harapan perjlnn dari perlis turun ke kedah masuk penang sampai ke perak lalui kl terus ke melaka masuk ker johor pastu pahang and then terengganu jumper kelantan terus ke perlis. gitulah rutin tiap2 tahun. satu malaysia pusing siot.....

surayniabdullah

Posts : 15
Join date : 24/08/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: KONGSIKAN KENANGAN PERJALANAN ANDA BERSAMA...

Post  wansu hamzah on 1/9/2010, 10:41 am

meknie..bakpe jd lagu tu...memang nak blk kuantan..kena lalu semua jln tu ke.... bounce bounce bounce

wansu hamzah

Posts : 27
Join date : 24/08/2010
Age : 47
Location : JKDM WPKL

View user profile

Back to top Go down

Re: KONGSIKAN KENANGAN PERJALANAN ANDA BERSAMA...

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum