RAYA PUASA 2010

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

RAYA PUASA 2010

Post  MRI on 29/8/2010, 4:44 am

Salam semua...
tak lama lagi nak raya..
baju...kueh...dah siap ditempah??
dah "one two some" dgn pasangan masing2 nak beraya mana??
Saya ni bujang..xder la nak sibuk ngat psai raya..tapi kwn smua dah ada
anak2...boleh la kongsi2 pengalamann nak beraya..nak soping2 baju anak...
saya pakai bju melayu tahun2 lepas ja (sib baik baju masa sekolah dulu dah xder
kalu tak itu yng dipakai dgn sampEnG "pink"tu..) lol!


Last edited by MRI on 29/8/2010, 9:36 am; edited 1 time in total
avatar
MRI
Admin

Posts : 47
Join date : 23/08/2010
Age : 67
Location : estet Bera

View user profile http://5s-smkaa-1987.forumotion.com

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  surayniabdullah on 29/8/2010, 7:56 am

pasai raya ni selagi tak raya selagi tu la tak hbs2 shpnng. duit berkeping2 tinggl sekeping. aku anak 4, kalu beli satu nak kena beli semua. bole botak kepala den...........Mujur kerajaan perihatin Rm 500 tu pun jadilah dari tak ada langsung.
Nak balik kg nak kena servis kereta lagi.... minyak? tol? duit raya ... tu semua kena budget tu...
baju2 anak semua dah beli kecuali pompuan sulong tu... kasut nak beli kat kuantan banyak cikit pilihan......
Kelmarin p cari baju kurung ank pompuan tu... pening kepala den... tak ada saiz.,..... mana nak p cari ni............ nak buat sendiri tak berapa ada keyknn almaklumlah dah lama tak pegang mesin jahit... nak cari tailor dah tak ada nak nak...... mek yah help me............
Rolling Eyes Rolling Eyes
disaat2 darurat cm ni kena minta bantuan frm mekyah... dia tu misi merangkp tukang jahir tersohor...

surayniabdullah

Posts : 15
Join date : 24/08/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  MRI on 29/8/2010, 9:53 am

Su..bkn ker awak dkt dgn bkt kayu itam or pdg besaq..sana murah2 kot..kebetulan skrg saya ada kat kedh..smlm sabtu saya nakk pi bkt kayu itam..tapi jem...2jam kat pintu masukk imegresion...last2 pusing balik..la...huh...selamat2....klau tak..dah tentu beli kain ela 2 gulung...raya tthn dpan baju sedondon ja degn langsir ,alas meja..alas peti ais...apa lagi nak dialas...tkg jahit dah ada....tempahan dibuka lpas raya ke3...dgan diskaun 15%...betul kan misi kan...kan. Laughing Laughing Laughing Laughing
avatar
MRI
Admin

Posts : 47
Join date : 23/08/2010
Age : 67
Location : estet Bera

View user profile http://5s-smkaa-1987.forumotion.com

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  surayniabdullah on 29/8/2010, 3:40 pm

MRI wrote:Su..bkn ker awak dkt dgn bkt kayu itam or pdg besaq..sana murah2 kot..kebetulan skrg saya ada kat kedh..smlm sabtu saya nakk pi bkt kayu itam..tapi jem...2jam kat pintu masukk imegresion...last2 pusing balik..la...huh...selamat2....klau tak..dah tentu beli kain ela 2 gulung...raya tthn dpan baju sedondon ja degn langsir ,alas meja..alas peti ais...apa lagi nak dialas...tkg jahit dah ada....tempahan dibuka lpas raya ke3...dgan diskaun 15%...betul kan misi kan...kan. Laughing Laughing Laughing Laughing

dwan: ko ada kat mana la ni
bkt kayu hitam mana ada jual kain ela............. minah2 ramai la

surayniabdullah

Posts : 15
Join date : 24/08/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  surayniabdullah on 29/8/2010, 3:41 pm

surayniabdullah wrote:
MRI wrote:Su..bkn ker awak dkt dgn bkt kayu itam or pdg besaq..sana murah2 kot..kebetulan skrg saya ada kat kedh..smlm sabtu saya nakk pi bkt kayu itam..tapi jem...2jam kat pintu masukk imegresion...last2 pusing balik..la...huh...selamat2....klau tak..dah tentu beli kain ela 2 gulung...raya tthn dpan baju sedondon ja degn langsir ,alas meja..alas peti ais...apa lagi nak dialas...tkg jahit dah ada....tempahan dibuka lpas raya ke3...dgan diskaun 15%...betul kan misi kan...kan. Laughing Laughing Laughing Laughing

dwan: ko ada kat mana la ni
bkt kayu hitam mana ada jual kain ela............. minah2 ramai la

yea......... cheers cheers cheers cheers
dah pandai....
pandai cikgu ajar nak murid..... tq sir dwan

surayniabdullah

Posts : 15
Join date : 24/08/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  surayniabdullah on 29/8/2010, 3:41 pm

surayniabdullah wrote:
MRI wrote:Su..bkn ker awak dkt dgn bkt kayu itam or pdg besaq..sana murah2 kot..kebetulan skrg saya ada kat kedh..smlm sabtu saya nakk pi bkt kayu itam..tapi jem...2jam kat pintu masukk imegresion...last2 pusing balik..la...huh...selamat2....klau tak..dah tentu beli kain ela 2 gulung...raya tthn dpan baju sedondon ja degn langsir ,alas meja..alas peti ais...apa lagi nak dialas...tkg jahit dah ada....tempahan dibuka lpas raya ke3...dgan diskaun 15%...betul kan misi kan...kan. Laughing Laughing Laughing Laughing

dwan: ko ada kat mana la ni
bkt kayu hitam mana ada jual kain ela............. minah2 ramai la

yea......... cheers cheers cheers cheers
dah pandai....
pandai cikgu ajar nak murid..... tq sir dwan

surayniabdullah

Posts : 15
Join date : 24/08/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  wansu hamzah on 30/8/2010, 10:13 am

Meknie..aku pong sama mcm mu gak..anak 4 tp nasib baik baju2 raya suma dh beli sebelum pose lg..amik cuti sehari pas tu g dgn kwn2 kt sogo...kopak gak la RM650 utk 4 org anak..cik abg xikut...kalau dia ikut leceh ckit..xleh nak lama2..hehehe pirat
Raya tahun ni aku terlebih rajin ckit...buat kuih raya sendiri..setakat semalam..dptlah 4 jenis dah..seronok lak wat kuih raya ni..sebelum ni xterasa keseronokan nak wat kuih..tp bila anak2 dah besar..byk lak permintaan diaorang..suma kuih ni pilihan diaorang.... Basketball Basketball
Aku nak tanya mu ke ...mekyah ke...atau sape2 yg ingat la..ingat tak cikgu Mazlan ...cikgu kita yg hensem tu...yg kawin dgn kawan kita xsilap namanya Rosiha...ala budak lorong 9 tu...Rosiha tu kwn sekelas kita ke...aku ingat2 lupa la...dulu dia bercinta dgn Joney.....Joney tu kwn sekelas kita gak ke..aku lupa la...nama je ingat.. lol! lol! lol!

wansu hamzah

Posts : 27
Join date : 24/08/2010
Age : 47
Location : JKDM WPKL

View user profile

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  suhanaMH on 30/8/2010, 10:24 am

salam,

aku n huby x sempat lagi nk carik baju raya!!!!
cmne nih....serabut kepala dah...
umah pondok aku tu lom siap lagi!! tapi....dh ada yg booking nk bermalam raya nih...huhuhu
sape blh tolong "make over" umah aku ni...
avatar
suhanaMH

Posts : 34
Join date : 24/08/2010
Location : Jalan Duta, KL

View user profile

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  MRI on 30/8/2010, 10:31 am

wansu hamzah wrote:Meknie..aku pong sama mcm mu gak..anak 4 tp nasib baik baju2 raya suma dh beli sebelum pose lg..amik cuti sehari pas tu g dgn kwn2 kt sogo...kopak gak la RM650 utk 4 org anak..cik abg xikut...kalau dia ikut leceh ckit..xleh nak lama2..hehehe pirat
Raya tahun ni aku terlebih rajin ckit...buat kuih raya sendiri..setakat semalam..dptlah 4 jenis dah..seronok lak wat kuih raya ni..sebelum ni xterasa keseronokan nak wat kuih..tp bila anak2 dah besar..byk lak permintaan diaorang..suma kuih ni pilihan diaorang.... Basketball Basketball
Aku nak tanya mu ke ...mekyah ke...atau sape2 yg ingat la..ingat tak cikgu Mazlan ...cikgu kita yg hensem tu...yg kawin dgn kawan kita xsilap namanya Rosiha...ala budak lorong 9 tu...Rosiha tu kwn sekelas kita ke...aku ingat2 lupa la...dulu dia bercinta dgn Joney.....Joney tu kwn sekelas kita gak ke..aku lupa la...nama je ingat.. lol! lol! lol!

Wah soping kat sogo tu..klasss gitu...saya soping kat mainden ja... Smile ....erm...buat la kueh raya tuk kwn2 satu balang..n simpan...nanti bila jumpa kita org bleh la rasa kueh wan yg pasti sdap tu... cheers
Rosiha tu junior kita sama klas dgn suami intan....joney tu bdak jabor tu klas perdagangan
avatar
MRI
Admin

Posts : 47
Join date : 23/08/2010
Age : 67
Location : estet Bera

View user profile http://5s-smkaa-1987.forumotion.com

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  MRI on 30/8/2010, 10:35 am

suhanaMH wrote:salam,

aku n huby x sempat lagi nk carik baju raya!!!!
cmne nih....serabut kepala dah...
umah pondok aku tu lom siap lagi!! tapi....dh ada yg booking nk bermalam raya nih...huhuhu
sape blh tolong "make over" umah aku ni...

Raya xsemesti baju baru..pakai yg ada pun ok...
nak make ovr apa agii...ada dinding lantai & atap ..ok la tu..ehehhe
avatar
MRI
Admin

Posts : 47
Join date : 23/08/2010
Age : 67
Location : estet Bera

View user profile http://5s-smkaa-1987.forumotion.com

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  MRI on 30/8/2010, 10:38 am

surayniabdullah wrote:
MRI wrote:Su..bkn ker awak dkt dgn bkt kayu itam or pdg besaq..sana murah2 kot..kebetulan skrg saya ada kat kedh..smlm sabtu saya nakk pi bkt kayu itam..tapi jem...2jam kat pintu masukk imegresion...last2 pusing balik..la...huh...selamat2....klau tak..dah tentu beli kain ela 2 gulung...raya tthn dpan baju sedondon ja degn langsir ,alas meja..alas peti ais...apa lagi nak dialas...tkg jahit dah ada....tempahan dibuka lpas raya ke3...dgan diskaun 15%...betul kan misi kan...kan. Laughing Laughing Laughing Laughing

dwan: ko ada kat mana la ni
bkt kayu hitam mana ada jual kain ela............. minah2 ramai la

ada kat kdah 3hari...dah balik balik phg dah....skrg..
avatar
MRI
Admin

Posts : 47
Join date : 23/08/2010
Age : 67
Location : estet Bera

View user profile http://5s-smkaa-1987.forumotion.com

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  yusri_yusob on 30/8/2010, 11:44 am

raya dah dekat..
tp aku x berapa nak nampak lagi kemeriahannya..
nampak gayanye tongkat dagu je la aku nti klu
payment x masuk lg...huhuhu...
orang len dah beli baju baru tuk anak2..
dah servis keta nak balik kampong..
aku ni hape pun x buat lg..
org umah kata raya dah dekat...tinggal 10 hari lg..
aku lak buat dekkk...jerrrr... Sad
avatar
yusri_yusob

Posts : 27
Join date : 24/08/2010
Age : 47
Location : kuantan

View user profile

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  MRI on 30/8/2010, 12:01 pm

yusri_yusob wrote:raya dah dekat..
tp aku x berapa nak nampak lagi kemeriahannya..
nampak gayanye tongkat dagu je la aku nti klu
payment x masuk lg...huhuhu...
orang len dah beli baju baru tuk anak2..
dah servis keta nak balik kampong..
aku ni hape pun x buat lg..
org umah kata raya dah dekat...tinggal 10 hari lg..
aku lak buat dekkk...jerrrr... Sad

gitu la nasib kita2 yg keje kat kpg ni...xder "org" nak bagi 500....
klau tak lepasla wat bayaq zakat...beli daging...bli baulu & sampret... Sad
avatar
MRI
Admin

Posts : 47
Join date : 23/08/2010
Age : 67
Location : estet Bera

View user profile http://5s-smkaa-1987.forumotion.com

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  wansu hamzah on 30/8/2010, 12:59 pm

yusri_yusob wrote:raya dah dekat..
tp aku x berapa nak nampak lagi kemeriahannya..
nampak gayanye tongkat dagu je la aku nti klu
payment x masuk lg...huhuhu...
orang len dah beli baju baru tuk anak2..
dah servis keta nak balik kampong..
aku ni hape pun x buat lg..
org umah kata raya dah dekat...tinggal 10 hari lg..
aku lak buat dekkk...jerrrr... Sad

yus...org rmh ko org mana...giliran mana raya ni...

wansu hamzah

Posts : 27
Join date : 24/08/2010
Age : 47
Location : JKDM WPKL

View user profile

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  wansu hamzah on 30/8/2010, 1:02 pm

MRI wrote:
wansu hamzah wrote:Meknie..aku pong sama mcm mu gak..anak 4 tp nasib baik baju2 raya suma dh beli sebelum pose lg..amik cuti sehari pas tu g dgn kwn2 kt sogo...kopak gak la RM650 utk 4 org anak..cik abg xikut...kalau dia ikut leceh ckit..xleh nak lama2..hehehe pirat
Raya tahun ni aku terlebih rajin ckit...buat kuih raya sendiri..setakat semalam..dptlah 4 jenis dah..seronok lak wat kuih raya ni..sebelum ni xterasa keseronokan nak wat kuih..tp bila anak2 dah besar..byk lak permintaan diaorang..suma kuih ni pilihan diaorang.... Basketball Basketball
Aku nak tanya mu ke ...mekyah ke...atau sape2 yg ingat la..ingat tak cikgu Mazlan ...cikgu kita yg hensem tu...yg kawin dgn kawan kita xsilap namanya Rosiha...ala budak lorong 9 tu...Rosiha tu kwn sekelas kita ke...aku ingat2 lupa la...dulu dia bercinta dgn Joney.....Joney tu kwn sekelas kita gak ke..aku lupa la...nama je ingat.. lol! lol! lol!

Wah soping kat sogo tu..klasss gitu...saya soping kat mainden ja... Smile ....erm...buat la kueh raya tuk kwn2 satu balang..n simpan...nanti bila jumpa kita org bleh la rasa kueh wan yg pasti sdap tu... cheers
Rosiha tu junior kita sama klas dgn suami intan....joney tu bdak jabor tu klas perdagangan

insyaAllah boleh rasa kuih tu kalau ada lg la...hehehe
dwan...suami intan mana...norintan soria ke... Question Question Question
Dwan ...Rosiha tu sebaya kita la....ke Rosiha yg lain...

wansu hamzah

Posts : 27
Join date : 24/08/2010
Age : 47
Location : JKDM WPKL

View user profile

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  suhanaMH on 30/8/2010, 1:28 pm

gitu la nasib kita2 yg keje kat kpg ni...xder "org" nak bagi 500....
klau tak lepasla wat bayaq zakat...beli daging...bli baulu & sampret...

dwan: ko noreh...income lagi lumayan!!!
yus: ko keja macam2 boleh buat, gali lubang, masuk lubang...ttn income pn lebat!!!

kitorang yg keja gomen ni... harapkn rm500 ni laa nk beli baju raya anak, kasut raya, tudung munawwarah, biskut raya , daging, tol, duit minyak, duit raya dan byk lagi laaa
Nmpk gaye nya pandai2 sendiri laa nk bajet... Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
avatar
suhanaMH

Posts : 34
Join date : 24/08/2010
Location : Jalan Duta, KL

View user profile

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  wansu hamzah on 30/8/2010, 3:57 pm

suhanaMH wrote:
gitu la nasib kita2 yg keje kat kpg ni...xder "org" nak bagi 500....
klau tak lepasla wat bayaq zakat...beli daging...bli baulu & sampret...

dwan: ko noreh...income lagi lumayan!!!
yus: ko keja macam2 boleh buat, gali lubang, masuk lubang...ttn income pn lebat!!!

kitorang yg keja gomen ni... harapkn rm500 ni laa nk beli baju raya anak, kasut raya, tudung munawwarah, biskut raya , daging, tol, duit minyak, duit raya dan byk lagi laaa
Nmpk gaye nya pandai2 sendiri laa nk bajet... Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

betul tu ana...Rm500 tu bukannya byk pun...lum sampai kg lg dh abis duit tu...mcm2 nak byr.. No

wansu hamzah

Posts : 27
Join date : 24/08/2010
Age : 47
Location : JKDM WPKL

View user profile

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  surayniabdullah on 31/8/2010, 6:01 pm

wansu hamzah wrote:
suhanaMH wrote:
gitu la nasib kita2 yg keje kat kpg ni...xder "org" nak bagi 500....
klau tak lepasla wat bayaq zakat...beli daging...bli baulu & sampret...

dwan: ko noreh...income lagi lumayan!!!
yus: ko keja macam2 boleh buat, gali lubang, masuk lubang...ttn income pn lebat!!!

kitorang yg keja gomen ni... harapkn rm500 ni laa nk beli baju raya anak, kasut raya, tudung munawwarah, biskut raya , daging, tol, duit minyak, duit raya dan byk lagi laaa
Nmpk gaye nya pandai2 sendiri laa nk bajet... Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

betul tu ana...Rm500 tu bukannya byk pun...lum sampai kg lg dh abis duit tu...mcm2 nak byr.. No
per2 ana n wan": syukur orang nak bagi. tak belanja nampak banyak. bila dah guna sekelip mata habis.... rm500 duit minyak dan tol aku pergi balik pun tak lepas... silap ari bulan tersangkut kat bukit titiwangsa time nak menyeberang bukit genting.... huhuhu.
org kerja sendiri bukan takat rm500 ...rm5000m pun kecik lagi.
Yus: ko susah hati aper, anak sorang jer... duit minyak pun tak perlu. rumah mak mertua dekat ajer.

surayniabdullah

Posts : 15
Join date : 24/08/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  yusri_yusob on 31/8/2010, 8:06 pm

ana....kerja flexible..tp payment x flexible..sedeynye...

cikgu...rumah mak mentua saya kat kelantan nun di sana...
klau x pakai minyak nak pakai apa lagi...
kalau balik pun nak kene ulur gak duit raya kat anak2 buah..
pakai duit gak tu...
tadi wife ajak balik kampong sb dia cuti 2 hari.
saya kata x payah..
last-last minute baru nak balik..
kalau cakap awal2 kan senang.
cuti 2hari??cukup ke??
........lepas raya baru balik. Evil or Very Mad
avatar
yusri_yusob

Posts : 27
Join date : 24/08/2010
Age : 47
Location : kuantan

View user profile

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  wansu hamzah on 1/9/2010, 10:04 am

yus...kesian kt bini ko...mesti dia sedih...ko xikut giliran ke...tak adil.....hehehehe Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

wansu hamzah

Posts : 27
Join date : 24/08/2010
Age : 47
Location : JKDM WPKL

View user profile

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  suhanaMH on 1/9/2010, 10:33 am

wansu hamzah wrote:yus...kesian kt bini ko...mesti dia sedih...ko xikut giliran ke...tak adil.....hehehehe Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

dwan :aku nasihat kan ko..., nk cari teman hidup cari laa sekampung. klu x dpt sekampung,
kena wat perjanjian siap2...ko tengok laa sahabat kita nih...bila time raya mula laaa berebut2 nk balik kg masing2.No No No
avatar
suhanaMH

Posts : 34
Join date : 24/08/2010
Location : Jalan Duta, KL

View user profile

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  wansu hamzah on 1/9/2010, 12:43 pm

tul tu dwan ...aku sokong pendapat ana... Laughing

wansu hamzah

Posts : 27
Join date : 24/08/2010
Age : 47
Location : JKDM WPKL

View user profile

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  yusri_yusob on 1/9/2010, 1:39 pm

Tuan dan Puan2 sekalian....
x der maknanya aku nak berebut2 nak beraya kat mana..
pada aku beraya kat mana2 pun sama je.
dan aku x kisah kalau nak beraya kat kampong belah isteri aku tiap2 tahun pun...
tp masalahnya tiap2 kali raya dia kena kerja...
macamana nak balik kampong cuba hampa habaq kat aku....
affraid

kalau x caya cuba tanya ngan cik kak misi kita (norsiah) betui ka x betui... Question Question
avatar
yusri_yusob

Posts : 27
Join date : 24/08/2010
Age : 47
Location : kuantan

View user profile

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  suhanaMH on 1/9/2010, 2:19 pm

alaaa yus...ko dok kuantan mmg dh kg ko, boleh laa ckp cmtu...
cuba ko dok merantau macam aku ni...mau nangis kena raya belah pasangan tiap tahun!!! Razz Razz Razz

avatar
suhanaMH

Posts : 34
Join date : 24/08/2010
Location : Jalan Duta, KL

View user profile

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  wansu hamzah on 1/9/2010, 4:41 pm

aah yus..tak aci la mcm tu...dah bini ko dpt cuti 2 hari tu...blk je la...ko pun ckp bkn senang dia nak cuti...kalu aku kan.........waaaaaa....waaaaa merajuk terus...

wansu hamzah

Posts : 27
Join date : 24/08/2010
Age : 47
Location : JKDM WPKL

View user profile

Back to top Go down

Re: RAYA PUASA 2010

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum