salam semua

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

salam semua

Post  yusri_yusob on 24/8/2010, 9:33 am

salam...
selamat bertemu kembali. bounce
avatar
yusri_yusob

Posts : 27
Join date : 24/08/2010
Age : 47
Location : kuantan

View user profile

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  suhanaMH on 24/8/2010, 10:40 am

salam,
selamat bergossip & baham membaham kat sini ye
avatar
suhanaMH

Posts : 34
Join date : 24/08/2010
Location : Jalan Duta, KL

View user profile

Back to top Go down

pedih mata

Post  MRI on 24/8/2010, 11:54 am

salam....

aduhaiii...pedihnya mata ku...smlman meg"ejaz" forum yg kurag cun ni...
moga kawan2 dapat berforum dgn penuh rasa gembira.... cheers
avatar
MRI
Admin

Posts : 47
Join date : 23/08/2010
Age : 67
Location : estet Bera

View user profile http://5s-smkaa-1987.forumotion.com

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  suhanaMH on 24/8/2010, 12:11 pm

sian ko dwan bersengkang mata demi forum nih! cayok3 cheers
avatar
suhanaMH

Posts : 34
Join date : 24/08/2010
Location : Jalan Duta, KL

View user profile

Back to top Go down

Re: SELAMAT DATANG

Post  yusri_yusob on 24/8/2010, 1:28 pm

ok la ni dwan...pelan pelan la...(dah naik stemroll mana nak laju nyerrr..)ahakss Laughing
avatar
yusri_yusob

Posts : 27
Join date : 24/08/2010
Age : 47
Location : kuantan

View user profile

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  suhanaMH on 24/8/2010, 2:25 pm

dwan ko wat pe ni... tido ke?
ko manjang x gi noreh ni tokey x marah ke.
lagi satu yg aku conpius nih kat bera tu ada getah ke kelapa sawit???
klu ada masa teringin gak aku wat inspection Rolling Eyes
avatar
suhanaMH

Posts : 34
Join date : 24/08/2010
Location : Jalan Duta, KL

View user profile

Back to top Go down

pondok keci.

Post  MRI on 24/8/2010, 3:29 pm

ana...rmah tu dah siap ker...klau rmah kayu sepenuhnya..pada saya tahap kepanasan tak kritikal...dan mgikut ana rmh tu di kpg..
pemasangan siling akan memberi kemasan dlaman..jenis terpulag kdpa ana...
avatar
MRI
Admin

Posts : 47
Join date : 23/08/2010
Age : 67
Location : estet Bera

View user profile http://5s-smkaa-1987.forumotion.com

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  suhanaMH on 24/8/2010, 4:00 pm

huby aku bgtau siling asbestos rasanye...x elok utk kesihatan.
so kami decide guna papan yg wat dinding tu...
ok ke dwan...ke patut letak jenis lain
umah aku tu boleh tahan gak bahang nye...
avatar
suhanaMH

Posts : 34
Join date : 24/08/2010
Location : Jalan Duta, KL

View user profile

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  suhanaMH on 24/8/2010, 4:15 pm

MRI wrote:ana...rmah tu dah siap ker...klau rmah kayu sepenuhnya..pada saya tahap kepanasan tak kritikal...dan mgikut ana rmh tu di kpg..
pemasangan siling akan memberi kemasan dlaman..jenis terpulag kdpa ana...

klu ikutkn byk benda lagi yg lom siap, spt anjung, ruang udara kat atas tingkap, dll
yg basic tu kira hampir siap dh laa... tinggal siling, pintu & tingkap.




avatar
suhanaMH

Posts : 34
Join date : 24/08/2010
Location : Jalan Duta, KL

View user profile

Back to top Go down

plywod

Post  MRI on 24/8/2010, 4:19 pm

pengunaan plywoood mmg boleh dan kerja lebih mudah...biasa kpanasan di sebb kan pengudaraan yg tidak sempurna...rmh ana ni separuh dinding kayu dan separuh bata kan...
avatar
MRI
Admin

Posts : 47
Join date : 23/08/2010
Age : 67
Location : estet Bera

View user profile http://5s-smkaa-1987.forumotion.com

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  MRI on 24/8/2010, 4:21 pm

yusri_yusob wrote:ok la ni dwan...pelan pelan la...(dah naik stemroll mana nak laju nyerrr..)ahakss Laughing

itu la keje saya sblum nie..kat muar...driver stembroll
avatar
MRI
Admin

Posts : 47
Join date : 23/08/2010
Age : 67
Location : estet Bera

View user profile http://5s-smkaa-1987.forumotion.com

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  suhanaMH on 24/8/2010, 5:01 pm

tabik laa kat ko ni dwan...jap menoreh pastu bawak stemroll pastu jadi buruh kontrak sama ngan bangla
byk ilmu ko yek hehehe
avatar
suhanaMH

Posts : 34
Join date : 24/08/2010
Location : Jalan Duta, KL

View user profile

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  yusri_yusob on 24/8/2010, 8:50 pm

dwan...x kisah le keje apa pun, janji halal...aku pun kat sini keje macam2 gak...panjat pokok..tebang pokok..gali lubang..masuk lubang..tah apa2 tah lagi aku pun dah x kisah...selagi kita hidup, selagi ada kudrat tulang 4 kerat sama2 la kita makmurkan bumi ini...
ana... aku nak bagi pendapat sikit...biasanya kalau rumah dinding papan tak semestinya ada siling...betul cakap dwan, yg penting pengudaraan dalaman mesti baik..kalau guna atap zing cari yang ada penebat haba..kalau nak buat siling guna papan dinding boleh juga tapi cuma kos nya lebih sikit..kalau guna plywood x tahan lama...rumah kayu ni perlu penjagaan rapi lebih dari rumah batu supaya tahan lama.
avatar
yusri_yusob

Posts : 27
Join date : 24/08/2010
Age : 47
Location : kuantan

View user profile

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  MRI on 24/8/2010, 9:11 pm

suhanaMH wrote:tabik laa kat ko ni dwan...jap menoreh pastu bawak stemroll pastu jadi buruh kontrak sama ngan bangla
byk ilmu ko yek hehehe

gitu la nasib ana...saya ni xskulah tnggi...keje la apa saja...demi kesinbungan hidup...
avatar
MRI
Admin

Posts : 47
Join date : 23/08/2010
Age : 67
Location : estet Bera

View user profile http://5s-smkaa-1987.forumotion.com

Back to top Go down

pondok kecik

Post  suhanaMH on 24/8/2010, 10:55 pm

tima kasih dwan & yus sb sudi bagi pendapat korang.
insyallah bila pondok kecik aku siap...boleh laa aku jemput korang datang.
avatar
suhanaMH

Posts : 34
Join date : 24/08/2010
Location : Jalan Duta, KL

View user profile

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  yusri_yusob on 24/8/2010, 11:18 pm

sama2....ana...jangan mendagu...hihihi....Wink
avatar
yusri_yusob

Posts : 27
Join date : 24/08/2010
Age : 47
Location : kuantan

View user profile

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  suhanaMH on 25/8/2010, 9:14 am

gambar ni aku tuju khas buat cikgu Tiru tercayang
lepas nih aku nk posing tutup idung pulak!!! hehehe Very Happy Very Happy Very Happy
avatar
suhanaMH

Posts : 34
Join date : 24/08/2010
Location : Jalan Duta, KL

View user profile

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  MRI on 25/8/2010, 9:24 am

suhanaMH wrote:gambar ni aku tuju khas buat cikgu Tiru tercayang
lepas nih aku nk posing tutup idung pulak!!! hehehe Very Happy Very Happy Very Happy

utk cikgu mana la tutup idung tu... Very Happy
avatar
MRI
Admin

Posts : 47
Join date : 23/08/2010
Age : 67
Location : estet Bera

View user profile http://5s-smkaa-1987.forumotion.com

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  suhanaMH on 25/8/2010, 9:46 am

kat cikgu tiru gak laa... ko x ingat ke dwan dia slalu tegur aku
sb aku tutup idung masa lori sampah lalu kat kelasa kita dulu
avatar
suhanaMH

Posts : 34
Join date : 24/08/2010
Location : Jalan Duta, KL

View user profile

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  MRI on 25/8/2010, 9:56 am

suhanaMH wrote:kat cikgu tiru gak laa... ko x ingat ke dwan dia slalu tegur aku
sb aku tutup idung masa lori sampah lalu kat kelasa kita dulu

ya...ya...ingat2
avatar
MRI
Admin

Posts : 47
Join date : 23/08/2010
Age : 67
Location : estet Bera

View user profile http://5s-smkaa-1987.forumotion.com

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  MRI on 25/8/2010, 11:11 am

yusri_yusob wrote:
ana... aku nak bagi pendapat sikit...biasanya kalau rumah dinding papan tak semestinya ada siling...betul cakap dwan, yg penting pengudaraan dalaman mesti baik..kalau guna atap zing cari yang ada penebat haba..kalau nak buat siling guna papan dinding boleh juga tapi cuma kos nya lebih sikit..kalau guna plywood x tahan lama...rumah kayu ni perlu penjagaan rapi lebih dari rumah batu supaya tahan lama.


rumah ana

pada padgn saya..sudut kecondongan bumbung yg agak medatar itu salah satu penyembab pengudaraan yg kurang sempurna dan pngunaan siling dari plywood tebal yg telah dirawat/dsapu antikulat @ anti anai juga mmpu bertahan..dan kerja/kos lebih murah berbnding degan papan(tak pasti adakah yg dimaksud suami ana papan itu plywood)
avatar
MRI
Admin

Posts : 47
Join date : 23/08/2010
Age : 67
Location : estet Bera

View user profile http://5s-smkaa-1987.forumotion.com

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  suhanaMH on 25/8/2010, 12:47 pm

alaaa malu lak..tunjuk pondok kecik yg x seberapa nih
huby aku dh order papan utk siling bukan plywood
dia gunakn papan yg sama dgn dinding.
klu ikut harga mmg mahal skit...

design bumbung tukang yg wat, x tau pulak blh memberi impak kpd sistem pengudaraan
harap x panas sgt laa sb tingkap byk
tingkap lak yg pesen org dulu2 tu jenis tolak keluar.

klu awal2 jmpa korang, boleh gak nk adjust2 kn. Ni hah dh hampir siap dah!

yus: penebat haba tu jenis macamana...







avatar
suhanaMH

Posts : 34
Join date : 24/08/2010
Location : Jalan Duta, KL

View user profile

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  wansu hamzah on 25/8/2010, 6:09 pm

PONDOK KECIK KO NAK WAT KT NE.. bounce

wansu hamzah

Posts : 27
Join date : 24/08/2010
Age : 47
Location : JKDM WPKL

View user profile

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  suhanaMH on 25/8/2010, 9:47 pm

wan: buat kat temerloh, weekn bawak anak balik & boleh laa lepak kat kebun sambil menikmati suasana kg.

avatar
suhanaMH

Posts : 34
Join date : 24/08/2010
Location : Jalan Duta, KL

View user profile

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  MRI on 25/8/2010, 11:59 pm

ana mohon maaf tak mintak injin publish pic rmh ttu..
avatar
MRI
Admin

Posts : 47
Join date : 23/08/2010
Age : 67
Location : estet Bera

View user profile http://5s-smkaa-1987.forumotion.com

Back to top Go down

Re: salam semua

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum